søndag 13. mai 2012

Motivasjon til trening

Jeg har veldig vanskeligheter med å komme meg på trening når jeg ikke har noe spesielt å gjøre på dagen, som nå i eksamenstiden har jeg nesten ikke vært på trening fordi jeg ikke kommer meg over dørstokken. Jeg gir også ofte fort opp med treningen ellers også, fordi jeg føler det ikke kommer noe resultat ut av det. 

Men innerst inne vet jeg godt at resultatene ikke kommer etter tre treningsøkter, man må virkelig jobbe for at resultatene skal syns. Men allikevel er det vanskelig å holde motivasjonen oppe til å trene, syns egentlig ikke det er veldig gøy å trene heller, men samtidig så går det greit bare jeg kommer meg på treningssenteret. 

Etter jul har jeg vært en del i styrkerommet og trent med apparater og manualer, dette går helt fint når jeg først kommer dit. Har også vært i bassenget og plasket litt, noe som er veldig deilig! Har vurdert flere ganger å reise på sal-treninger for å få litt variasjon, men har ikke blitt noe av, noe som kanskje har vært litt dumt av meg? 


Men hva skal jeg gjøre for å holde motivasjonen oppe og har dere noe tips til treningsopplegg hvor fettforbrenning er hovedmålet, stramme opp mage, rumpe og lår? 

Jeg har også "problemer" med det å spise riktig og ofte nok. Egentlig burde det være lett å spise ofte og lite når jeg sitter hjemme å leser til eksamen, men den gang ei! Jeg spiser frokost og middag, thats it! Det kan hende jeg spiser frukt som mellommåltid om jeg husker det(latskap sa du).. Uff, dette er ikke bra! Kanskje jeg burde sette opp en matplan hvor jeg skriver hva jeg skal spise og når jeg skal spise?

Det er ofte lett å bare ta noe enkelt, der og da, som kanskje ikke er så veldig sunt. I eksamensperioden er det ofte man belønner seg selv med snoop og annet kliss *kremt*! 


Hvordan gjør du det for å klare å spise ofte og lite? 

Jeg trenger å høre deres meninger og erfaringer her! Jeg ønsker å få sommerkroppen, men sliter veldig med motivasjonen! Håper jeg får respons fra dere der ute, det hadde hjulpet meg veldig 

1 kommentar:

  1. Jeg gjør vel egentlig ikke noe spesielt. Det er bare å prøve å være bevisst på det hele tiden. Bestem deg for at det kun skal gå 3 timer mellom hvert måltid/ eller spise 4-5 ganger daglig, da. Spis alltid frokost og kveldsmat.
    Husk også å kune spise til du akkurat er mett, ellers er det lett at søtsuget kommer om man spiser til man sprekker hver gang.

    Selv synes jeg dette er ganske vanskelig, men jeg prøver å bli bedre! Det går ganske bra når man får inn vanene altså.

    Lykke til :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...