fredag 27. januar 2012

Julekuler!

Som har blitt strikket.. Jeg tror det var mange som fikk denne boken, eller ferdig strikkede julekuler under juletreet denne julen. Denne boken ble veldig populær og julekulene var supre julegaver.


Jeg investerte i denne boken selv, nå like etter jul for jeg syns dette var helt supert og strikke til andre, og gjerne til meg selv også da :) Jeg har prøvd å strikke en julekule, men den ble veldig stor, så jeg må finne ett annet garn som er tynnere, som jeg kan strikke med. Men julekulen ble veldig fin, og selv om den ble for stor til å henge på juletreet kan den henge til pynt i vinduet for eksempel :) Jeg så også på en blogg før jul, at det var ei som hadde fått en ny julekule hver dag før jul, altså hatt det som adventskalender, kjempe smart!

Så om du ønsker å starte forberedelsen til jul allerede nå, så anbefaler jeg dere å kjøpe denne boken og strikke i vei. Det er en veldig lett oppskrift og de forklarer veldig bra hvordan det skal gjøres. Det er en grunnoppskrift til alle kulene, så må du bare følge forskjellige mønster.

Jeg kommer til å legge ut bilder av forskjellige kuler etterhvert som jeg strikker de, så får dere se litt hvordan de ser ut :) Og kanskje, om jeg er snill så legger jeg ut oppskriften til dere også, jeg skal tenke litt på det :)


Dette er den første jeg strikket, som ble litt for stor til å henge på juletreet. Nå har den blitt en leke for pus, men den kan gjerne henge i vinduet til pynt i julen :)

Har du strikket julekuler? 
Har du boken?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...