onsdag 25. januar 2012

Tovede tøfler!

Her kommer endelig tøflene jeg skulle ha vist dere veldig lenge! De er kjempe enkle å lage og tar ikke alt for lang tid å strikke.. Disse tøflene passer veldig godt til julegave eller til deg selv. Kan være godt å ha tøfler på denne tiden av året :)



Her kommer oppskriften, så får du muligheten til å prøve og lage dem selv! 

Dame(Herre)
♥ Legg opp 64(68) masker og strikk riller til arb måler 13(14) cm. 
♥ Fell 10(10) masker i hver side og fortsett til arb måler 28(31) cm

Fell slik
♥ Strikk 2 rett og 2 sammen pinnen ut
♥ 2 pinner uten felling
♥ 1 rett og 2 sammen pinnen ut
♥ 2 pinner uten felling
♥ 2 sammen pinnen ut
♥ 2 pinner uten felling
♥ Fell alle maskene
♥ Sy sammen tøffelen 

Jeg har brukt Rosendahl garn(fra nille) og pinne nr 7!

EDIT! Jeg strikket til herre, disse ble veldig små når jeg tovet de og passer derfor til meg! Men jeg fikk et tips om at jeg kanskje ikke hadde dratt nok i de ;)

Lykke til!

2 kommentarer:

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...