mandag 20. februar 2012

Fastelaven + beat for beat!

Som jeg skrev i forrige innlegg fikk jeg besøk av noen venner for å "feire" fastelaven. Vi hadde en super koselig kveld med masse latter og morro. Vi koste oss først med boller og krem, og alle mine 22 boller ble spist opp!! Tyder på at bollene var gode. Oppskrift finner du HER


Jeg hadde også funnet inspirasjon fra vi var på besøk hos Anne Line og de sist gang, for da hadde hun laget "beat for beat" til oss. Noe jeg tenkte jeg kunne gjøre denne gangen, og det ble like vellykket som Anne Line sitt :) Det er like morsomt å delta som å være "programleder".. Det eneste problemet vårt var at jeg hadde laget spilleliste på spotify(har ikke premium) og like før vi skulle spillet så gikk strømmen i hele bygget. Derfor måtte vi bruke iPhonen til Camilla på de første sangene, da strømmen kom tilbake. 

Beat for beat
Det "beat for beat" går ut på er at man deles opp i lag, vi hadde to lag med tre på hvert lag(kan gjerne ha flere lag). Så spiller "programlederen" av sanger som han/hun har valgt ut, så skal deltakerne skrive ned på ark hvem artisten er og hva sangen heter. Så kan man gjerne legge til ekstra spørsmål om det er mulig. 

Eks. Sang: Diamanten. Artist: Chand
Ekstra: Hvilket tv - program var han med i og hvilken plass kom han på? 


For å få litt variasjon kan man la deltakerne hoppe opp for å gjette hvilken sang det er og synge deler av sangen for å få poeng. Det blir pluss poeng om de kan artisten - så her er det muligheter for å få tre poeng(artist, sang tittel og synge deler av sangen). 



Jeg hadde valgt 20 sanger der 10 av sangene skulle de skrive ned artist og tittel på sang, og de 10 resterende skulle de hoppe opp og si artist, sang tittel og synge deler av sangen. Dette er veldig morsomt å se på, da de som oftest ikke husker hvordan sangen går og dermed finner på masse forskjellig for å komme på teksten og melodien. Det får garantert latteren i gang! 

Siste del av "beat for beat" er at man henger opp fem lapper, hvor hver lapp har ett ord på innsiden som deltakerne ikke kan se. Vi valgte at det tapende laget fra forrige runde skulle starte med å snu en lapp. Når de har snudd en lapp, må de enten finne ut hvilken sang det er eller finne en sang med det ordet som står på lappen. Finner de en sang med det ordet, men som ikke er riktig sang kan de snu en ny lapp. Men, de må tenke litt på valget de tar, for en av lappene er rød, så om de tar den vil turen gå til neste lag og neste lag kan snu en lapp og da gjette sang eller finne en sang med det ordet i. 


Det laget som til slutt klarer å komme frem til riktig sang får poeng. Så får begge lag muligheten til å svare på ekstra spørsmål som da er: Hvilken artist har sangen? 

Ble dette rotete, eller forsto dere leken?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...