mandag 7. november 2011

Voldtekt!

Jeg kom over en link på facebook, om en mann som hadde gått hjem sent en lørdagskveld. Ikke ante han at han skulle bli "stemplet" som voldtektsmann. 

Bilde er fra linken

Jeg skjønner på en måte kvinnen veldig godt, det er fort gjort å tenke at "han kommer til å voldta meg", når man går helt alene hjem i en avsides vei. Men det er veldig feil at det skal være sånn, alle menn vil faktisk ikke voldta en, selv om hun går hjem alene. Men hva skal han i dette tilfelle gjøre for å "bevise" at han ikke er en voltekstmann? Som han skrev så kan han ikke bare rope ut "jeg er ingen voldtekstmann", han kan heller ikke begynne å løpe etter henne for å vise legitimasjon.. Dette er en vanskelig situasjon, for begge parter! 

Men det jeg vil frem til er, ikke gå hjem alene! Du kan jo aldri vite, men allikevel er det mange som bare vil deg godt :) Å om du føler deg truet, ta opp telefonen og ring mamma eller en venn. Om du føler deg "stemplet" som er voldtekstmann, ring mamma eller en venn da også! 

Jeg vet ikke om jeg fikk noe ut av dette innlegget, men jeg er veldig imot vold!! 

Q: Hva mener du om denne saken?

2 kommentarer:

  1. Det er en hvit varebil som kjører rundt arstad og hoberg og steinerskolen! Han spør om vi vil ha pepperkaker og is, jeg har ikke sett DE men jeg vet at det er 3 mørke. Noen har blitt forfulgt og et eller to som har blitt kiddnappet og en som har blitt hardt skadet i en grøft!:( tenk om det skjer med meg!! Gruer meg!!:((

    SvarSlett
  2. Uff, det høres ikke noe morsomt ut! Veldig skummelt! Får håpe det ikke skjer med deg, Stina! Du får bare holde deg unna, om du ser en slik bil :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...