lørdag 10. september 2011

Cake pops!

Som dere så i et innlegg tidligere, så laget jeg Cake pops til jeg skulle ha besøk i går! De ble veldig gode, noe gjestene syns også :)

Tenkte jeg skulle legge ut oppskriften til dere, så her kommer den: 

Har du kakerester, så er dette veldig fint og bruke. Men om du ikke har det, så kan du bake en kake du liker veldig godt :) 
Jeg hadde ikke kakerester, så jeg bakte en kake. Jeg brukte da en sjokoladekake som jeg liker veldig godt, og passet veldig godt til cake pops, kan legge ut oppskrift på denne senere :) 

1. Bak kaken, la den avkjøle - gjerne et døgn



2. Bryt kaken i biter


3. Smuldre kaken med fingrene


4. Hell på glasuren og rør dette godt sammen


5. Rør og rør, men ta til slutt hendene fatt og lag en stor kakeklump! Dette syns jeg var litt vanskelig, siden deigen bare smuldret opp, derfor laget jeg to kuler. 


6. Bryt små stykker av deigen og rull det sammen til faste små kuler. Sett kulene i kjøleskapet  noen timer. Stikk så en kule gjennom hver kule og sett dem i frysen. Dette er et viktig steg - en kald kakeklump gjør at sjokoladen stivner raskt.


7. Smelt sjokoladen forsiktig over vannbad. Hell sjokoladen over kakekulene, eller dypp dem nedi. Pass på at sjokoladen dekker hele kulen - også toppen!

8. La overflødig sjokolade renne av - rist gjerne litt forsiktig



9. Pynt med det du ønsker :) 

Edit! Etter min erfaring, så ble ikke sjokolade så flytende som jeg hadde håpet, så det ble en del sjokolade på kulene og den ble veldig ujevn. Dette gjorde at kulene ikke ser så fine ut. Så tar gjerne imot tips, om hva jeg kan gjøre annerledes her :) 

Neste gang skal jeg også bruke lys sjokolade, siden jeg ikke er så fan av mørk sjokolade :)

Nå er det bare å sette igang og lage cake pops, det er bare fantasien som stopper dere! 

Q: Hva syns du om Cake pops'ene jeg laget? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...