torsdag 6. oktober 2011

Skummel natt!

I natt rundt halv 2 ringte det på døren her, og det var politiet. Det var Erik som svarte, og de lurte på om det var en annen mann. Noe det da ikke var! Så lurte de på om de kunne få komme inn, noe som er litt skummelt, siden man ikke bare skal slippe inn hvem som helst, det kan jo være mange som sier de er politiet. (Vi har sånn telefon ringeklokke, så vi kan ikke se hvem som ringer på). Men Erik slapp de inn, la på røret og kom tilbake til sengen. Etter 5 - 10 min, banker det på døra. Jeg tror hjertene til begge stoppet opp et sekund der! 

Er litt skummelt å åpne døra, når du akk har sluppet noen du ikke vet hvem er inn, og like etterpå kommer å ringer på døra. Men Erik slang på seg buksen og gikk skeptisk bort til døren og åpnet. Og heldigvis så var det politiet som sto der, 2 menn og 2 kvinner. 

De spurte hva Erik het, han fortalte det og fikk telefon nr hans. Så spurte de om vi visste hvem mannen de etterlyste var. Noe vi ikke gjorde! Så ville de undersøke leiligheten for å se om det ikke var noen andre der, bare for sikkerhetens skyld.. Etter at de hadde snakket litt med Erik, takket de for at de fikk komme å undersøke og gikk.

Når jeg og Erik kom oss tilbake i sengen, lå vi en god stund med lyset på og var litt små redde.. Dette var jo egentlig en veldig skummel situasjon! Og plutselig kommer jeg på at vi fikk post av en ukjent person i sommer, men husket ikke helt navnet på han. Men dette hadde jeg på mail, så vi sjekket det opp med en gang. Og joda, det var det samme navnet som politiet etterlyste. Så tydeligvis bor han i blokken her, men har skrevet feil adresse, eller bare prøver å skjule seg for polititet.. Vi har ingen aning! 

Men Erik fant frem telefonen og ringte til politiet igjen og fortalte av vi hadde hørt navnet før, og at vi hadde fått posten hans. Men da hadde de allerede funnet han, men det var bra vi ringte :) 


Så dette var en uvanlig natt, som neppe kommer til å skje oss igjen! Håper jeg ihvertfall! 

Har du opplevd noe liknende? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...