onsdag 5. oktober 2011

Hjemmelaget knekkebrød

I kveld har jeg disket opp med hjemmelaget knekkebrød.. Jeg har aldri laget det før, så dette var spennende.

Knekkebrødene smakte kjempe godt med brunost og bringebær på, og anbefaler og lage dette en kveld :)

Her får du oppskriften!

Du trenger:

- 4 dl sammalt hvete, grov
- 4 dl store havregryn
- 2 dl solsikkekjerner
- 1 dl sesamfrø
- 1 dl linfrø
- 1 ts salt
- 7 dl vann

Slik gjør du:

1. Sett ovnen på 160 grader, bland sammen alt det tørre

2. Hell vannet oppi

3. Fordel blandingen utover 2 stekebrett, kledd med bakepapir

4. Skjær opp med pizza deler, i passe store biter! Stek platene samtidig i 1 time og 10 min.

5. Etter halvstekt tid, ta brettene ut og klipp opp bitene, bytt om plassen på brettene og stek til de er sprø! 

6. Avkjøl på rist, og oppbevar de i en tett boks! Så er det bare og nyte :) 

Bon apetitt! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...