lørdag 12. februar 2011

Fjelltur

I dag har jeg og min kjære hatt med oss Audun opp til Løvstakken. Eller kanskje det var omvendt? Anyways.. Det var rimelig slitsomt å gå opp, og jeg hadde en følelse av at vi aldri nærmet oss toppen. Hver gang vi kom opp på toppen av en liten fjellside, som jeg trodde var toppen av fjellet, var det alltid litt lengre til den virkelige toppen. Men til slutt, etter ca en og en halv time nådde vi endelig toppen. Fantastisk utsikt over byen. Fløyen er btw veldig lavt nede.


Da vi begynte å ture nedover fant Renate ut at vi skulle følge skiltet hvor det sto "Rett Vest". Dumme som vi guttene er, så fulgte vi ordre. Vi fulgte stien bortover og kom så videre til et skilt hvor det sto "melkeplassen" og "krohnsgården", eller noe sånn, og vi hadde ikke peiling på hvor dette var. Antakeligvis på feil side av fjellet, i forhold til dit vi skulle. Så da gikk vi bort fra stien og gikk så og si rett øst i stedet, for å finne den andre stien. Etter litt om og men fant vi endelig stien. Men da var vi plutselig rett ved siden av "Flaggfjellet", som jeg liker å kalle det. Vel egentlig heter det "Strandafjellet", men i motsetning til en strand på toppen var det jo bare et flagg, så da skjønner dere kanskje hvor jeg fikk navnet fra? Vi fant ut at vi like gjerne kunne gå dit og, slik at vi hadde vært på enda en av toppene rundt Bergen.


Veien ned var veldig mye lettere enn veien opp. Etter 2 timer på fjellet var vi rimelig slitne i beina, men vi løp ned igjen. Artig med knall og fall på isen ;)

Snx
Erik

2 kommentarer:

  1. Sprekinger altså.. Var det ikke kaldt? :P

    SvarSlett
  2. Du får bli med neste gang ;) Det var ikke så kaldt, bare når vi kom på toppen, for der blåste det en del ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar på bloggen min, jeg setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger og tips fra dere lesere :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...